Heb je een vraag? Ons team zit voor je klaar!

Professionele servicedesk, snelle reactieSUPPORT

Inspiratiesessies Slimmer Werken bij IT Support Groep: meld je nu aan!
12 augustus 2019
Referentiecase Rofianda over de inzet van goed licht
31 oktober 2019

Terugblik Office 365 & SharePoint Connect door Natalie en Robert

Op 10 en 11 oktober 2019 vond het event Office 365 & SharePoint Connect in Haarlem plaats. Twee dagen vol met sessies rondom aangepaste of nieuwe Microsoft mogelijkheden. Natalie Nouwen, Slimmer Werken Specialist en Robert Koreman, Systeembeheerder waren erbij voor IT Support Groep.

Zij hebben speciaal voor jou een top 5 gemaakt van de need to knows. Wil je over één van deze punten meer weten? Neem dan contact op met Natalie of Robert! Ze vertellen je graag meer.

1. Rust in je hoofd en up-to-date met een lege inbox
Hoe? Gebruik in Outlook categorieën en koppel hier Quick steps aan. Deze quick steps zorgen ervoor dat de e-mails op basis van de categorie die jij er aan hangt in de juiste map worden geplaatst. Naast deze manier van e-mails gestructureerd als taken oppakken kan je ook je zoekveld uitbreiden met meerdere filtereigenschappen. Wanneer je dan een email zoekt krijg je deze extra zoekvelden altijd te zien en kan je eenvoudig op meerdere eigenschappen zoeken.

Resultaat? Hiermee creëer je overzicht en werk je altijd gestructureerd tot een lege inbox.

2. Breng focus aan met notificaties

Hoe? Zorg voor minder afleiding en kies daarvoor bewust voor notificaties. In het kader van focus is het belangrijk om te beseffen dat de gemiddelde tijd waarop je je kunt focussen 40 seconden is. Dit komt doordat je gedurende de dag vaak wordt afgeleid door allerlei notificaties zoals e-mail, Whatsapp, Teams, Facebook etc. Maak hierin een keuze. Wat vind ik belangrijk en wat minder? Stel dit in en probeer het uit.

Resultaat? Focus, focus en nog eens focus.

3. Verhoog je persoonlijke productiviteit met Microsoft To Do

Hoe? Zorg voor één overzicht van al je taken. We hebben allerlei taken die we n.a.v. e-mails, klantvragen of besprekingen moeten uitvoeren. Maar hoe maak je nou één eenvoudig overzicht van al je taken? Dit doe je met To Do. De handige applicatie waarmee je al je Outlook- en Planner taken kunt managen. Deze app helpt je in je persoonlijke productiviteit en is dus te koppelen aan je gevlagde e-mails en Planner taken.

Resultaat? Sneller en slimmer werken

4. Van verzenden naar delen!

Hoe? Stop met het verzenden van documenten en ga delen! E-mails met verschillende bijlagen zorgen voor een grote communicatiestroom per e-mail. En daarbij creëren ze ontzettend veel documentversies en opslagruimte. Ga online werken met Microsoft Office365! Dag ergernis en verloren versies van documenten. Goed om te weten: deze manier van (Slimmer) werken eist wel begeleiding, draagvlak en een andere mindset. Gelukkig weten wij daar alles van (wijgaanslimmerwerken.nl).

Resultaat? Je bespaart tijd en werkt productiever. Nog niet overtuigd? Bekijk deze video van Natalie en stel jezelf de volgende vraag; Hoe herkenbaar is dit voor mij?

5. Alles in en naar Microsoft Teams

Er staan weer veel nieuwe features klaar voor Microsoft Teams. Wij zijn enthousiast en inderdaad (zoals al eerder gezegd) Microsoft Teams is niet meer weg te denken en onmisbaar geworden.

De belangrijkste ontwikkelingen die gaan komen:

  • Multi tenant werken in Teams wordt vergemakkelijkt en met name sneller om tussen te schakelen. Dit is al mogelijk op de telefoon (fast tenant switching).
  • Er komen privé kanalen aan!!! In de Teams policy kan het aanmaken van privé kanalen aan en uitgezet worden. Het toevoegen van externen aan een kanaal zal hiermee beter mogelijk zijn. (ze krijgen hiermee niet direct overal toegang toe).
  • Het wordt mogelijk om bij documenten aan te geven dat een document aan een kanaal is gekoppeld mét een directe link naar het kanaal.
  • Je kunt de Teams notificaties en geluiden in een kanaal dempen.
  • Je kunt aan gespreksberichten een urgentie hangen. Een bericht wordt als standaard aangegeven maar je kunt er Belangrijk en Urgent aan hangen met het uitroepteken.
  • Leesbevestiging: In de chat kan je voortaan aangeven of je wilt weten of iemand de berichten heeft gelezen. Dit zet je zelf aan.
  • Berichten en aankondigingen kan je voortaan met opmaak maken. Het lijkt op nieuwsbericht pagina’s van SharePoint. Je kunt een titel, afbeelding en hoofdtekst opstellen waardoor je bericht meer opvalt. Hierbij kan je ook aangeven wie mag deelnemen aan het gesprek en wie dus mag reageren en meelezen.
  • Je hoeft niet meer @ te gebruiken als je iemand direct wilt benaderen met een tekstbericht.
  • Het wordt mogelijk om voice berichten te versturen (zoals in Whatsapp).
  • Je kunt in meetings live ondertiteling aanzetten (dit is nu enkel mogelijk in private view).
  • Het blurren van je achtergrond is al mogelijk, maar het wordt ook mogelijk een customized achtergrond, zoals een bedrijfslogo of landschap, te gebruiken.
  • En tot slot, op 31 juli 2021 gaat Skype for Business uit.

Benieuwd naar hoe wij jou verder kunnen helpen met de volgende stap? Neem contact op!

Heb je vragen?

Wil je iets weten over één van onze diensten? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.














place