Heb je een vraag? Ons team zit voor je klaar!

Professionele servicedesk, snelle reactieSUPPORT

Migratie naar Office 365 zorgt voor meer rust
Migratie naar Office 365 zorgt voor meer rust
1 juni 2021
windows 11
Microsoft nieuws: Windows 11
29 juni 2021

Slimmer werken: IT moet geen zorg zijn, maar ondersteunend

slimmer-werken-it-moet-geen-zorg-zijn-maar-ondersteunend

Foto; Raldo Neven

Resultaat

  • Meer rust door overal en altijd toegang tot alle documenten.
  • Altijd en overal kunnen werken.
  • Altijd de laatste up-to-date versie van een document.
  • Altijd de klantgegevens bij de hand door koppeling met de telefooncentrale.
“Alles wordt geregeld: ondersteuning, beveiliging, back-ups, inrichting en mutaties.”
slimmer-werken-it-moet-geen-zorg-zijn-maar-ondersteunend

Foto: Raldo Neven

Kinderopvang De Teddybeer biedt professionele kinderopvang aan voor de leeftijd 0 tot 13 jaar op meerdere locaties in Tilburg. Alles is gericht op de ontplooiing van kinderen tot sociale, zelfstandige, creatieve en kritische individuen. Dit doen zij in volledige samenwerking met hun ouder(s) / verzorger(s) en de samenwerkingspartners op wijkniveau.


Kinderopvang De Teddybeer: “IT moet geen zorg zijn maar ondersteunend”

Op het kantoor van Johan van Gompel hangt een poster met de tekst: “Don’t grow up it’s a trap” een knipoog waar het hier om draait: kinderen. Johan is directeur van kinderopvang De Teddybeer en geeft leiding aan 110 werknemers, allesbehalve kinderspel. Met een achtergrond als IT-er weet hij als geen ander hoe belangrijk een goed ingerichte IT-omgeving is.

IT moet schaalbaar zijn

“IT Support Groep verzorgt al ruim 10 jaar onze IT, toen ik de infrastructuur wilde moderniseren ben ik met ze in gesprek gegaan. Het slimmer werken traject sprak me erg aan.” Johan had van tevoren overal goed over nagedacht en wist precies op welke manier hij de IT in zijn bedrijf wilde moderniseren. “IT moest schaalbaar zijn, qua gemak, kosten en techniek, als het goed werkt kun je met je core business bezig zijn en is IT geen zorg maar ondersteunend.”
Omdat De Teddybeer met veel privacygevoelige informatie werkt is het van het grootste belang dat de beveiliging goed geregeld is. Een complexe goed beveiligde omgeving is echt maatwerk, Pieter
Franken van IT Support Groep en Johan van Gompel hebben samen de nieuwe structuur gebouwd. “Wij spreken elkaars taal”.

Anyplace, Anytime, Anywhere

Het doel was altijd en overal veilig kunnen werken, Anyplace, Anytime, Anywhere zoals Johan zelf zegt. Er werd een stappenplan gemaakt om het ‘slimmer werken traject’ voor 110 gebruikers waarvan 10 powerusers succesvol te laten verlopen:

1. Opnieuw inrichten van de IT-omgeving
2. Vervangen van de hardware naar flexibele werkplekken (laptops)
3. Overstap naar de cloud door inzet van Microsoft 365
4. Inrichting telefooncentrale, bellen via VOIP

Dat goede voorbereiding het halve werk is wordt in dit traject nog eens benadrukt. Binnen een maand werd de migratie voltooid. In de opstartfase was een nieuwe manier van werken een beetje wennen. “Het vraagt om een gedragsverandering, dat kost tijd, vertelt Johan, “maar we hebben een relatief jong team, zij pakken het allemaal snel op.”

Het slimmer werken traject om de overstap naar Microsoft 365 te maken zorgt dat we makkelijker op afstand samen werken. “Tijdens een online meeting kunnen we tegelijkertijd in hetzelfde document werken, zodat we altijd de laatste up-to-date versie hebben.” Het maken van back-ups is automatisch geregeld. “Ik hoef me daar gaan zorgen meer over te maken”.

“Wij zijn MVO-erkend, dat betekent ook dat we onze werkstructuur en processen moeten optimaliseren en digitaliseren. Wij zoeken daarvoor een hybride werkvorm omdat sociale interactie ook heel belangrijk
is. Maar veel van de overleggen tussen de verschillende locaties blijven we via Teams doen, op die manier besparen we in reis- tijd en kosten en het is beter voor het milieu!”

Uiteindelijk heeft de Teddybeer kosten bespaard. Alle werknemers doen mee in het slimmer werken traject voor dezelfde kosten terwijl voorheen slechts een gedeelte van de werknemers aangesloten was. “Alles wordt geregeld: ondersteuning, beveiliging, back-ups, inrichting en mutaties. Hoe we het nu hebben ingericht is IT geen zorg maar ondersteunend en kan ik me met mijn corebusiness bezighouden: ondernemen”.

Download dit artikel als pdf

Volg ons op social media en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

IT Support Groep vindt het belangrijk om relaties in beeld te brengen. Hun ambities, passies en ervaringen vormen de basis van verhalen die wij vanuit IT Support Groep graag delen met andere bedrijven. Dit om juist anderen te inspireren en te laten zien welke oplossingen helpen.

Heb je vragen?

Wil je iets weten over één van onze diensten? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.













    place