Heb je een vraag? Ons team zit voor je klaar!

Professionele servicedesk, snelle reactieSUPPORT

Terugblik Amazon event Re:Invent2019 door Fred
19 december 2019
2020 het jaar van 20 in 2020! De belangrijkste ontwikkelingen in de ICT-branche op een rij
13 januari 2020

Referentiecase Van Mossel Automotive Groep

Resultaat

  • Onafhankelijk advies
  • Expertise op verschillende onderdelen
  • Uitwijk naar Azure cloud
  • Frisse blik op zaken in samenwerking

“We groeien hard en onze IT-omgeving moet gefundeerd meegroeien. Soms is dan een frisse blik op je omgeving en plannen meer dan welkom.”

Rens Boeren
ICT Manager bij Van Mossel Automotive Groep

Van een onafhankelijk advies naar langdurige ondersteuning

De Van Mossel Automotive Groep biedt een breed portfolio van automotive bedrijven. Dealerbedrijven, schadeherstelbedrijven, leasebedrijven en tal van andere mobiliteitsoplossingen worden vanuit het hoofdkantoor in Waalwijk ondersteunt. Met zo’n 3.300 medewerkers is een goed ingerichte IT-omgeving een must. ICT Manager, Rens Boeren weet hier alles van en stuurt hiervoor dagelijks een team van 20 professionals aan. Eén van die professionals is Cloud-specialist Martijn Staps.

Frisse blik
“Ik kan niets aan het toeval overlaten,” vertelt Rens. “Als wij een kwartier niet kunnen werken door uitval van computers –wat de reden ook is- hebben wij een groot probleem. Iedere medewerker is afhankelijk van onze IT omgeving, van administratie tot werkplaats! Met mijn team ondersteunen we alle vestigingen en disciplines binnen de Van Mossel Automotive Groep. Onlangs hebben we ook een aantal locaties in België toegevoegd aan ons netwerk. We groeien hard en onze IT-omgeving ‘moet’ gefundeerd meegroeien. Soms is dan een frisse blik op je omgeving en plannen meer dan welkom.”

Onafhankelijk advies
“Onze algemeen directeur Eric Berkhof heeft Van Mossel laten groeien tot het grootste automotive bedrijf van Nederland. Maar dan wel de grootste die staat voor gastheerschap en uitstekende service,” gaat Rens verder. “Zo’n ambitieus doel dwingt je dan ook om kritisch naar je plannen en je kosten te (blijven) kijken. Om die reden hebben we een onafhankelijke partner, IT Support Groep dus, gevraagd om advies. Een advies over de huidige situatie, openstaande offertes en de laatste ontwikkelingen. Martijn heeft zich vanaf begin 2019 twee dagen in de week vastgebeten en verdiept in onze situatie. Hij was vanaf de eerste dag onderdeel van het team. We zagen nieuwe offertes binnenkomen die beduidend lager waren door mede de inzet van zijn vraagstelling en expertise. Hij heeft zich hoe dan ook nu al dubbel en dwars terugverdiend.”

Snelle groei en schaalbaarheid
Door de snelle groei is er gekozen voor een tijdelijke uitwijk naar de Microsoft Azure Cloud. “Ook hierin heeft Martijn prima kunnen ondersteunen en konden we altijd op zijn Azure expertise terugvallen. Nu implementeren we nieuwe hardware in onze nieuwe infrastructuur. En ook hierin blijkt de samenwerking met Martijn écht iets toe te voegen aan het team. In 2020 gaan we dus gewoon nog even door, samen op weg naar een nog professionelere IT omgeving. Voor vandaag, morgen én een samenwerking die aansluit bij de ambitie ‘Voor mobiliteit, voor iedereen’,” sluit Rens enthousiast af.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws!

Volg ons op social media en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

IT Support Groep vindt het belangrijk om relaties in beeld te brengen. Hun ambities, passies en ervaringen vormen de basis van verhalen die wij vanuit IT Support Groep graag delen met andere bedrijven. Dit om juist anderen te inspireren en te laten zien welke oplossingen helpen.

Heb je vragen?

Wil je iets weten over één van onze diensten? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.












place