IT Support Groep werkt met nieuw monitoringssyteem

IT Support Groep gaat gebruik maken van een nieuwe monitoring tool AEM (Autotask Endpoint Management). AEM gaat de huidige tool Kaseya vervangen. Op dit moment worden alle accounts, die bij IT Support Groep in beheer zijn, aangepast. Dit doet IT Support Groep op ‘de achtergrond’ zodat gebruikers er geen hinder van ondervinden.

“Met deze switch kunnen we een nog betere en snellere monitoring garanderen”, vertelt Raymond Bras, Manager Servicedesk. “Zo zien we nog eerder of er (belangrijke en urgente) zaken bij onze relatie spelen. Denk hierbij aan Windows Updates, beschikbare schijfruimte en Antivirus. En dat is wel zo handig. Zo maken we onze belofte ‘Wij hebben een neus voor jouw problemen’ meer dan waar.”

De servicedesk zal – zonder tussenkomst van de gebruiker- de installatie van de nieuwe tool begeleiden. Een oplettende gebruiker ziet wellicht in zijn/haar ooghoek details veranderen. Er zijn 3 manieren waarop de gebruiker dit zou kunnen opmerken:

  1. Na de installatie zal het AEM icoon (IT Support Groep logo) ongeveer twee minuten in beeld zijn in de startbalk. Daarna verdwijnt deze weer.
  2. In het startmenu, onder onlangs geïnstalleerde software, zal Centrastage en Splashtop komen te staan. Na een aantal minuten zullen ook deze verdwijnen.
  3. Splashtop Streamer zal geïnstalleerd worden en een icoon is (mogelijk) zichtbaar bij de meldingspictogrammen (rechts bij de tijd).

Met Splashtop kan de Servicedesk -indien nodig- meekijken met de gebruiker. Dit kan nu nog sneller. Als het nodig is om de pc tijdelijk ‘over te nemen’ ontvangt de gebruiker onderstaande melding. Na toestemming kan de medewerker meekijken.

afbeelding melding toestemming

Met de inzet van AEM hoopt IT Support Groep een nog snellere service en ondersteuning te bieden. Heb je vragen en/of opmerkingen? Bel de servicedesk (rechtstreeks) op telefoonnummer 085 – 48 49 700. Laat het ons weten!