Dag 2 voor IT Support Groep in Orlando: op de beursvloer!

Foto Joost Marc Microsoft

IT Support Groep is deze week aanwezig op de Microsoft Worldwide Partner Conference (WPC). De WPC is een jaarlijks wereldwijd congres. Dit jaar is het congres in Orlando en duurt nog tot en met 16 juli. De laatste ontwikkelingen lees je hier. Joost en Marc zijn in Orlando en delen regelmatig de laatste berichten. We houden je dan ook graag deze week op de hoogte met extra nieuws.

Vandaag delen we graag de ervaringen van Joost en Marc van de tweede dag.

Dag 2

Gelijktijdig aan het congres is er ook een grote beursvloer waar de vele partners/sponsoren/leveranciers van Microsoft zich presenteren. Een bezoek aan de beurs stond ook gepland. Ervaring leert dat ook onze leveranciers, HP bijvoorbeeld, hier de nieuwste ontwikkelingen en producten presenteert. Eens kijken wat er dit jaar allemaal gaat veranderen.

IT Support Groep is een ‘echte’ HP partner dus een bezoek aan de grote stand van HP kan niet uitblijven. HP laat ons vele nieuwe modellen zien van zowel PC’s, laptops als tablets. Daarin zien we allerlei nieuwe schermformaten, dit blijft in ontwikkeling. De vraag daarbij blijft: heb je nog wel zoveel apparaten nodig? Ben jij die persoon die 1 apparaat gebruikt voor alle type werkzaamheden? Als je 1 device hebt -en dat zowel privé als zakelijk gebruikt- heb je natuurlijk andere wensen en eisen dan als je voor die situaties verschillende apparaten gebruikt. De waarheid zal in het midden liggen en HP biedt daar een ruime keuze in. Ook zien we hier (net als gisteren) dat de scheidslijn tussen werk en privé steeds zwakker aan het worden is. Bewust of onbewust.

Beursbord partners

Het gesprek van de dag. Marc vertelt.

“We spreken ook veel met mensen van Microsoft en wonen diverse sessies bij. Natuurlijk is het veel CLOUD wat de klok slaat. De techneuten zien het voordeel wel van de Cloud, maar is de klant daar ook klaar voor? Wil hij dat wel en mag hij dat wel vanuit branche specifieke eisen? Gelukkig bieden wij bij IT Support Groep het beste van beide werelden aan. Vanuit onze eigen private cloud omgeving of vanuit de publieke cloud. En om de menukaart nog groter te maken…..ook de zogenaamde hybride omgevingen. Op basis van kosten OF behoefte kies je in deze oplossing voor een combinatie van private en public cloud. En de keuze….dat is altijd maatwerk! Iedereen heeft specifieke wensen. Maar een oplossing vinden/maken we wel uit de verschillende ‘werelden’. En dat is wel wat we hier ook horen en voelen: de mogelijkheden die zijn er maar de perfecte oplossing die aansluit bij jouw klant, die maak/combineer je zelf.”

IT Support Groep in de race voor status COSN partner

We zijn in de race! En wat zijn we daar al trots op! Want COSN-partner wordt je niet zomaar. Het Cloud OS Network is een selecte club serviceproviders die cloudoplossingen leveren met Microsoft technologie. Wereldwijd wordt COSN als een van de hoogste standaards beschouwd als het gaat om hybride-cloud-dienstverlening. Maar daarover later meer!

Wat nemen we mee naar huis?

We komen hier veel nieuwe interessante software oplossingen tegen. Deze gaan we later goed tegen het licht houden. Want wellicht kunnen we deze inzetten om onze klanten nog beter te ondersteunen in hun dagelijkse gebruik met ICT-middelen. Hoe beter dat we weten wat er te krijgen is, hoe beter dat we onze klanten kunnen adviseren en ondersteunen. Gebruiksgemak blijft natuurlijk een belangrijk vertrekpunt/eis. We zien veel prijsmodellen waarbij je per maand per gebruiker afrekent (IT Support Groep biedt dit al sinds jaren zo aan). Ook vele software pakketten zijn inmiddels op dit model over.

Daarnaast maken we ook nu al veel afspraken om in Nederland verder te praten met onze leveranciers. Op basis van wat we hier zien en ervaren gaan we ook zeker de komende maanden kijken naar mogelijke procesverbeteringen.

Tot later! Nu al meer weten over veilig werken in de Cloud? Neem dan contact op met IT Support Groep op telefoonnummer 013 – 57 84 300.