Heb je een vraag? Ons team zit voor je klaar!

Professionele servicedesk, snelle reactieSUPPORT

Samen wordt nu écht samen in Microsoft Teams
9 juli 2020
Blog van IT-adviseur Devin. Alleen ga je sneller, samen kom je verder
14 september 2020

Referentiecase Energy Services

Resultaat

  • Expertise op verschillende onderdelen
  • Trainen in kleine groepen voor adoptie
  • Actuele kennis van applicaties binnen Microsoft 365

“Minder e-mail, meer gebruik van Microsoft Teams. Samenwerken in één document in plaats van tig versies op en neer. Hier zijn we vanaf de livegang duidelijk in geweest. Zo willen we het.”

Ton van de Langenberg
Directeur bij Energy Services

Energy Services maakt energie simpel. Wij de IT. 

Energy Services maakt energievraagstukken graag een stuk simpeler. Dit doen ze door voor de klant kosten te besparen én door het verbruik van de klant te managen. Kortom: ze nemen de volledige energieportefeuille uit handen, zodat de klant zich op de business kan richten waar hij/zij goed in is. “Ik ben van mening dat iedereen moet doen waar hij goed in is,” vertelt Ton van de Langenberg, directeur bij Energy Services. “Daarom zijn wij graag de nieuwe collega op energiegebied en beleg ik onze IT bij IT Support Groep. Een organisatie die daar haar expertise heeft.”

De uitdaging
“Ik laat IT graag voor me werken,” gaat Ton verder. “In onze snelle maar tamelijk jonge (energie)markt is het noodzaak om snel te kunnen schakelen. Schakelen met externe organisaties en leveranciers maar ook intern, het kloppend hart in Nieuwegein waar alle plannen en projecten gerealiseerd worden. We wilden met name in de interne organisatie stappen maken. De performance liet te wensen over dus het moment was daar om onze IT-omgeving eens onder de loep te nemen. Een Slimmer Werken traject via IT Support Groep leek na een inspiratiesessie dé oplossing. Efficiënter samenwerken door meer uit Microsoft 365 te halen.”

Het resultaat
Al snel ging Slimmer Werken specialist Natalie aan de slag met de belangrijke inventarisatie. “Ze gaf ons duidelijk aan wat zij nodig had en welke eisen ze stelde aan dit proces,” vertelt Ton. “Wij hebben als Energy Services onze afdelingen op procesniveau in kaart gebracht. Dit bleek ook echt een cruciale stap. Als je niet goed nadenkt over de basis en de structuur dan verlies je later veel tijd en waarde.” Een belangrijk onderdeel binnen IT Support Groeps Slimmer Werken trajecten is adoptie. “Je moet je mensen echt betrekken en meenemen in deze verandering,” benadrukt Ton. “Juist in die eerste en tweede fase zijn key-users erg belangrijk. Zij beschikken over waardevolle (proces)informatie die van belang zijn voor de slagkracht. Slagkracht is in dit traject echt de sleutel tot succes. Iets wat zowel Natalie als Stefan continu hebben laten zien.”

De voordelen
“Nadat de structuur was bepaald heeft IT Support Groep onze omgeving ingericht met Microsoft SharePoint aan de basis. Tijdelijk is Microsoft Azure gebruikt om alle bestanden, wel na een flinke opschoning, over te hevelen. En die overgang? Dat is iets waar iedereen altijd tegen op ziet. Maar echt complimenten aan Stefan en zijn collega’s, het is vlekkeloos gegaan.” Training is de volgende stap binnen de werkwijze van Slimmer Werken volgens IT Support Groep. Zonder training en betrokkenheid geen succes. “Ik ben van mening dat je alles uit een pakket moet halen. Wij hebben gekozen voor het trainen van kleine groepen op basis van opgedane learnings en functionaliteiten. Zo hebben we bewust de keuze gemaakt voor een aantal kanalen. Minder e-mail, meer gebruik van Microsoft Teams. Samenwerken in één document in plaats van tig versies op en neer. Hier zijn we vanaf de livegang duidelijk in geweest. Zo willen we het. En dat vasthouden aan een nieuwe manier kost best wel wat energie maar levert zoveel meer op. Efficiënter, slimmer en vooral werken mét nog meer energie. En met die energie zit het bij ons wel goed. Voor vandaag, morgen en overmorgen, sluit Ton af.”

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws!

Volg ons op social media en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

IT Support Groep vindt het belangrijk om relaties in beeld te brengen. Hun ambities, passies en ervaringen vormen de basis van verhalen die wij vanuit IT Support Groep graag delen met andere bedrijven. Dit om juist anderen te inspireren en te laten zien welke oplossingen helpen.

Heb je vragen?

Wil je iets weten over één van onze diensten? Laat je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op.













place